'I can resist anything but temptation' Oscar Wilde

The blog of a cinnamon-addict, photographer and dancer.



Tuesday, December 29, 2009

Zazoo - o reclama de succes?

Ce anume face o campanie publicitara sa aiba succes? Am observat in nenumarate randuri ca un clip deosebit, creat dintr-un buget urias, nu are intotdeauna efectele scontate.

Ceea ce determina succesul este masura in care campania reuseste sa atraga publicul si atentia mass media. Mark Hughes este autorul unei carti inteligente, de succes, "Buzzmarketing". Acolo, el explica mai pe larg anumite lucruri care tin de marketing si care sunt menite sa ajute firmele sa-si atraga atentie si, implicit, vanzari. V-o recomand cu mare caldura! Buzzmarketing, Mark Hughes, Editura Publica

Un exemplu extraordinar de buzzmarketing mi se pare urmatorul spot publicitar:



Asa cum reise si din textul scurt si la obiect de la sfarsit, reclama apartine unei marci de prezervative, Zazoo. Este un clip scurt, amuzant, usor de urmarit si de inteles si cu un mesaj puternic: "Iata consecintele ne-utilizarii prezervativelor." Reclama a facut milioane de oameni de pe intreg mapamondul sa o urmareasca si sa vorbeasca despre ea. S-a remarcat ca fiind ceva neobisnuit, creatorii acesteia "escaladand cu succes Everestul rumorii", cum afirma Mark Hughes. Este atat de populara incat o veti gasi pe youtube tastand "condoms", "zazoo" sau chiar "best commercial ever"!

Parerea voastra? Este o reclama buna, cu un mesaj clar, cu un public tinta bine ales si reprezentat, cu un bogat simt al umorului?

1 comment:

Dan said...

Din punct de vedere creativ e o reclama minunata. Intriga deosebita si un deznodamant cu totul neasteptat. Chiar te loveste la final cand ti se dezvaluie ca e vorba de prezervative. Ca "opera de arta publicitara", e potrivita pentru festivalurile de gen dar nu stiu daca poate fi numita o reclama de succes. A avut ea impactul dorit si asupra vanzarilor?