'I can resist anything but temptation' Oscar Wilde

The blog of a cinnamon-addict, photographer and dancer.



Monday, December 7, 2009

Chanel - publicité luxuriante

Cand promovezi un produs trebuie sa-ti amintesti intotdeauna cine este publicul tinta. Ce rost ar avea, spre exemplu, sa elaborezi o reclama TV de lux pentru un detergent? Crezi ca marea majoritate a oamenilor (care apartin clasei de mijloc sau de jos) ar intelege mesajul complicat transmis de o reclama impecabila? Sau i-ar atrage mai degraba un text simplu si o poveste lesne de inteles, probabil o experienta din viata unei gospodine sau un sfat din partea unui specialist in domeniu?

Insa, pentru cei care au un anumit statut social sau care pur si simplu prefera si isi permit sa achizitioneze un produs de o calitate superioara la un pret mai ridicat, investitia de 26 milioane de euro a casei de moda Chanel pentru realizarea No.5 The Film este considerata un adevarat succes.



O reclama ce dureaza 2 minute si este regizata de Baz Luhrmann, ea reia povestea de dragoste din Moulin Rouge (avandu-l pe acelasi Baz Luhrmann ca regizor). Nicole Kidman apare intr-o vestimentatie scumpa, de lux, intr-un rol faimos, potrivindu-se de minune cu reputatia casei de moda pariziene. Totul in aceasta reclama sugereaza feminitate, lux, traire intensa, fidelitate, aspecte cu care utilizatorii Chanel No.5 se regasesc neindoielnic. Iar pentru cei ce inca nu au incercat inca mireasma atragatoare a faimosului parfum, ei vor fi cu siguranta fascinati de calitatea promovarii produsului si vor fi, de asemenea, tentati sa il incerce.

No.5 The Film, cea mai mare investitie de marketing din istoria companiei, transmite un mesaj clar cu un impact puternic asupra publicului: "Our kiss. Our smile. Our perfume."

Dupa o serie de celebritati ce au servit drept model luxuriantei case de moda, precum Catherine Deneuve, Ali McGraw si Candice Bergen, Keira Knightley se alatura campaniilor de promovare ale companiei, aducandu-si din plin sarmul feminin pe care il poseda. Spotul publicitar pentru Coco Mademoiselle ce o infatiseaza intr-o rochie rosie eleganta si feminina asa cum i se potriveste unei femei fatale, face ca parfumul sa fie asociat cu un elixir al femeii puternice, atragatoare, influente, calitati cautate incontinuu de membrele sexului frumos.



Cand numele tau este asociat cu unul dintre cele mai puternice branduri in materie de haine, accesorii si parfumuri de lux, cand bugetul alocat promovarii este flexibil datorita fluxului mare de venituri, cand dispui de modele si regizori incununati de succes, rezultatele din domeniul publicitatii nu pot fi decat favorabile. Iar publicului nu-i ramane decat sa le savureze si sa testeze pe propria piele calitatea produselor promovate.

No comments: