'I can resist anything but temptation' Oscar Wilde

The blog of a cinnamon-addict, photographer and dancer.



Saturday, December 5, 2009

The most inspiring person I met this year - an illusion or...?

S-a intamplat la gala premiilor pentru voluntariat in cadrul facultatii. Imi amintesc ca stateam nepasatoare pe o canapea purpurie, tinand un pahar de vin rose in mana. In aplauze, urca pe scena un iluzionist.

Ati putea considera o ipocrizie faptul ca pretind ca acest om mi-a schimbat viata, cand eu de fapt nu stiu cum se numeste. Dar, ganditi-va, are vreo importanta? Retinem evenimentul care ne-a marcat sau numele persoanei care l-a facut posibil? Trecand peste mica mea scapare de memorie, as vrea sa mentionez ca acest om este o persoana perfect simpla. Nu a venit laudandu-se cu vastele sale cunostinte, nu ne-a promis ca ne va influenta in vreun fel viata. El a venit sa ne invete sa traim.

Pe ecranul din spatele sau se derula o prezentare PowerPoint. Retin cuvinte precum “vointa”, “incredere”, “posibil”. Ne-a spus, intre cele cateva trucuri pe care ni le-a aratat, ca nimic nu este imposibil daca ni-l dorim. Ne-a dat o serie de exemple relevante, care sa sustina aceasta afirmatie.

Unul dintre aceste exemple este povestea uluitoare de ambitie si vointa a unui copil, Ryan, de a oferi oamenilor din Africa o fantana:

“In 1998, when Ryan was in grade one he learned from his teacher, Mrs Prest that people were dying because they didn't have clean water to drink. He decided that raising money for people who didn't have clean water would be a good thing. He worked for four months in order to earn his first $70. Ryan’s first well was built in 1999 when Ryan was seven years-old at a school in a Ugandan village.
Ryan’s determination grew from the $70 collected by doing simple household chores to a Foundation that today has contributed a total of 518 water and sanitation projects in 16 countries bringing clean water and sanitation services to over 640,000 people. The Foundation has raised millions of dollars.”

Sursa: http://www.ryanswell.ca/story/index.html

Fundatia ii poarta numele, Ryan’s Well, si puteti observa, din datele de mai sus, ce poate face puterea vointei din oameni. Evident, Ryan a fost sprijinit de foarte multi oameni, insa mesajul ramane cel mai puternic: Atunci cand milioane de oameni au nevoie de ajutor, un singur glas poate face o schimbare.

Au urmat vorbe intelepte despre vise si realizarea acestora, despre planuri si ducerea lor la bun sfarsit, despre fapte bune si placerea de a le face. Am plecat din sala cu un sentiment inaltator de dragoste pentru oameni, atat pentru cei neajutorati cat si pentru cei de succes, cu o ambitie de a realiza ceva in aceasta viata, cu un zambet sincer pe buze de a fi asistat la o lectie de viata pretioasa, care poate determina pe oricine sa faca o schimbare in bine in existenta sa.




De obicei, am multe astfel de momente, dar in timp uit de promisiunile pe care mi le-am facut, de lucrurile pe care mi le-am propus. De aceasta data insa, desi au trecut luni de zile de la eveniment, inca mai arde in mine acel foc al determinarii de a realiza ceva important in viata. De fiecare data cand imi pierd speranta, imi amintesc de acel iluzionist si continui ascensiunea catre un nivel superior al calitatii vietii mele. Intotdeauna am sa lupt, asa cum ne-a sfatuit el, pentru ceea ce imi doresc pentru ca acum stiu ca nimic nu este imposibil.

No comments: