'I can resist anything but temptation' Oscar Wilde

The blog of a cinnamon-addict, photographer and dancer.



Monday, December 14, 2009

Kandia - Matase

Cand am vazut prima oara o reclama Kandia, am stiut ca voi urmari cu mare placere si reclamele ulterioare la delicioasa ciocolata. De cand mi-am facut acest blog, am stiut ca trebuie sa dedic cel putin o postare campaniilor publicitare Kandia.

Dupa o serie de schimbari si achizitii, Kandia a devenit acum doar un brand in portofoliul Cadbury Romania. Original, Kandia a fost o firma din Timisoara fondata inainte de 1890, care mai apoi a fuzionat cu Excelent SA din Bucuresti, devenind astfel Kandia-Excelent SA (in 2004). In 2007, importantul producator de dulciuri pe plan local a fost achizitionat de Cadbury Romania.

Dupa rationamentul si explicatiile lui Al Ries din "Cele 22 de legi imuabile ale marketingului" si "Cele 22 de legi imuabile ale brandingului", Kandia a fost una dintre acele firme care au stiut cum sa ocupe primul loc in perceptia consumatorului. Conform legii "cuvantului/atributului", o firma de succes trebuie sa detina un cuvant reprezentativ in mintea consumatorului. Pentru Kandia, acesta este "dragoste". Cu totii am auzit de logo-ul "ciocolata cu dragoste". Nu mai exista nicio alta firma producatoare de dulciuri pe piata care sa detina expresia "ciocolata cu dragoste". Toata lumea asociaza acest atribut Kandiei.

Pe langa exclusivitatea de care se bucura brandul, consumatorii sunt fascinati si de ideile impresionante transmise prin campania sa publicitara. Primul spot publicitar pe care vreau sa il discut este acesta:



Ca in toate spoturile Kandia, vom regasi si aici din plin elementul feminin: sunt prezentate 4 femei si un cuplu in scene diferite. Fiecare scena contine un aspect care ne duce cu gandul la ciocolata: fie fotoliul de culoare maro pe care sta comod o tanara in timp ce experimenteaza “senzatia catifelata a gustului de care s-a indragostit”, fie rochia ciocolatie a femeii care deschide usile, fie aspectul materialului satinat pe care aluneca o alta tanara. Satinul apare ca un motiv recurent, el simbolizand finetea, caracteristica si a ciocolatei Kandia, iar verdele puternic al materialului cu care se invaluie trupul unei femei ne duce cu gandul la prospetime.

Calitatile evidentiate de aceasta reclama pot fi asociate deopotriva femeii si ciocolatei: gratie (sugerata de tangoul de pe fundal), tandrete, finete, catifelare, pasiune dar si o nota de clasic (sugerata de rochia neagra). Spotul pune accent pe feminitate, pasiune, senzualitate si dragoste, atragand astfel un public larg, de la femeile ce se regasesc in descriere pana la barbatii care isi doresc o astfel de femeie.

In ceea ce priveste fundalul sonor, nu putea fi aleasa o melodie mai potrivita decat Pasion a lui Rodrigo Leao. Impreuna cu efectele video, ea evidentiaza aspectele enumerate mai sus, dand intreg spotului o nota de eleganta si simplitate in stil clasic. Daca exista un spot publicitar pe care sa il privesti in primul rand din placere, atunci acesta este cu siguranta “Kandia – Matase”. Iar cand te gandesti ce gust incredibil de bun are ciocolata Kandia, marturisesti ca aceasta este cu adevarat o campanie publicitara de o calitate remarcabila, iar brandul merita fidelitate deplina.



Continuare: “Kandia - Ciocolata cu dragoste”

1 comment:

Sam Scribul said...

mi-a placut foarte mult abordarea ta si cu siguranta am avut de invatat. cand citesti unele lucruri, spre exemplu: "o firma de succes trebuie sa detina un cuvant reprezentativ in mintea consumatorului" te gandesti: da, asa e! dar, cu toate ca pare atat de simplu si evident, eu mi-am dat seama ca nu am incercat sa aplic acest lucru in politica de marketing a firmei noastre. :) iti multumesc si pentru cele 2 carti recomandate, sper sa le gasesc cat mai repede! inca o data, felicitari pentru viziunea si modalitatea de prezentare a elementelor importante din spot!