'I can resist anything but temptation' Oscar Wilde

The blog of a cinnamon-addict, photographer and dancer.



Saturday, January 16, 2010

Bad romance, great marketing

De fiecare data cand urmaresc acest videoclip, vad o scena cu totul si cu totul noua, pe care n-am observat-o inainte. De fiecare data ma surprinde cate un element (fie el vizual sau audio). De fiecare data ma minunez cate controverse poate starni si de cat succes se poate bucura.

"Bad Romance", videoclipul cel mai socant, din punctul meu de vedere, al lui Lady GaGa este unul dintre cele mai recente si extraordinare exemple de strategii de marketing de succes. Cea mai noua descoperire a lui Akon, Lady GaGa este descrisa ca fiind "original de vulgara", foarte talentata si extravaganta. Ceea ce creaza in colaborare cu cei de la Kon Live si RedOne ajunge repede in topurile muzicale din intreaga lume. De ce?

Pentru ca are un stil inconfundabil, extravagant, dar si vulgar. Pentru ca are o voce surprinzator de buna. Pentru ca este tanara si ambitioasa si se afirma nu numai prin cantecele neobisnuite, dar si prin intreaga ei atitudine si conduita. Pentru ca face lumea sa vorbeasca despre ea. Pentru ca apasa pe butoanele rumorii, asa cum le numeste Mark Hughes: "neobisnuit", "scandalos", "remarcabil", "tabu".Pentru ca se desprinde de turma, insa apare ca un simbol al unei societati in cautare de nou si deosebit. Pentru ca poate capta atentia presei in cateva clipe (amintiti-va de toata controversa legata de sexul cantaretei).

Toate aceste lucruri o fac un caz exemplar de buzzmarketing de prima clasa. Ramane de vazut daca povestea sa va deveni o cariera mai lunga si mai plina de succese decat cea a Madonnei, dar cred ca are toate sansele. Videoclipul "Bad Romance" este cu un pas mai departe in neobisnuit decat cele de dinaintea sa, oglindind perfect extravaganta versurilor si a muzicii. Vi-l recomand pentru simplul motiv ca este o realizare extraordinara: scenele sunt pe cat de socante, pe atat de atragatoare. Usor de retinut si de fredonat, melodia este una de succes, temporar ce-i drept, comerciala, dar reprezentativa pentru societatea in care traim.


No comments: