'I can resist anything but temptation' Oscar Wilde

The blog of a cinnamon-addict, photographer and dancer.



Friday, October 29, 2010

O ador

O ador. Punct.

Pentru ca e scorpion. Pentru ca l-a iubit pe Camil Petrescu. Pentru ca a locuit in Franta. Pentru ca este o adevarata comoara nationala. Pentru ca este o scriitoare incredibila, prea putin apreciata in cadrul literaturii romane. Pentru ca nu ii este teama sa-si astearna povestea pe hartie cu o pasiune peste masura de puternica si cu un talent innascut.

Si-a dorit sa scrie un roman. Si l-a scris. Pe langa el, a mai scris multe altele. Imi place determinarea si ambitia ei. Vreti o dovada? Cititi "Cartea Mironei".

Imi place si felul in care il descrie pe Camil Petrescu, cum ii reda cuvintele si gesturile. Iata o replica pe care acesta i-o da cand ea ii spune ca vrea sa stie tot: "Imi place cand te uiti in ochii mei, fiindca intinzi gatul atat de mult, incat buza de jos n-o mai atinge pe cealalta, si dintii, cei doi din mijloc, ies la iveala pe neasteptate, poznasi..." V-am zis ca o ador pentru ca este indragostita, ca si mine, de Camil Petrescu? Ei bine, vi-o mai spun o data si inca o data si inca o data, pentru ca nu ma mai satur...

Cititi-o, asta e recomandarea mea. Cella Serghi.


"Am cetit romanul scris la maşină al Cellei S. E de o bogăţie faptică, de o sensibilitate, de o autenticitate care depăşeşte cu mult tot ce aşteptam anul acesta de la ea... E totuşi mediocru prin incultura ei, e plin de gafe, dintre care una singură (dintre sute şi sute) ar îngropa o carte... Totuşi e un material care, uşor prelucrat, ar da o carte de mare succes"
Camil Petrescu


No comments: